Brand Washed – cum suntem obligati sa cumparam

Experimentul autorului Martin Lindstrom: „Anul trecut am hotărât să mă supun unei cure de dezintoxicare de branduri. Mai precis, am hotărât să nu mai cumpăr niciun nou brand timp de un an. Mi-am propus să folosesc în continuare obiectele pe care deja le deţineam –haine, telefon mobil şi altele asemenea.Dar nu aveam voie să cumpăr nici măcar un singur brand nou.

Cum definesc termenul „brand”? Păi, în specialitatea mea privesc viaţa printr-un set de lentile foarte speciale: unele prin care aproape tot ce există în lume –telefoanele mobile şi computerele pe care le utilizăm, ceasurile şi hainele pe care le purtăm, filmele pe care le vizionăm, cărţile pe care le citim, alimentele pe care le mâncăm, vedetele şi echipele sportive pe care le idolatrizăm –este perceput ca brand. Ceva prin care declarăm lumii ce suntem sau ce dorim să fim. Cu toate acestea, eram hotărât să încerc să dovedesc că se poate rezista tuturor tentaţiilor cu care ne asaltează cultura de consum.”

Autorul a studiat comportamentul a 2.000 de oameni timp de trei ani fiind inspirat de filmul din 2009, Familia Jones (The Jone$es) – pentru a studia efectele de influenta socială asupra deciziilor de cumpărare.

Steven Levitt, profesor de economie la Universitatea din Chicago: „În ultimii cinci ani am citit din scoarță-n scoarță doar două cărți de afaceri: Buyology și Brandwashed. Nu este doar o coincidență faptul că Martin Lindstrom le-a scris pe amândouă.”

Dr Mehmet Oz: „Dacă vrei să înveți cum să navighezi printre promisiunile deșarte privind sănătatea ta pe care marketerii ți le vând și cum să iei decizii inteligente cu privire la modul în care să-ți cheltui banii este imperios necesar să citești această carte.” 

Tyra Banks: „Sunt fascinată de cartea scrisă de Martin, am căutat întotdeauna atât ca femeie de afaceri, cât și ca un consumator individual să găsesc metode pentru a cumpăra inteligent! Martin mi-a schimbat modul în care mă raportez la branduri și la comportamentul consumatorilor. De-a dreptul o iluminare!” 

Revista Fortune: „Părinții care vor citi această carte își vor lua lumea în cap. Marketerii pricepuți vor lua notițe.”

 


Primul pas pe care il fac in cura mea de “dezintoxicare de branduri” e sa NU cumpar cartea careia i se face reclama! Pe de alta parte, sa fii un consumator inteligent inseamna sa stii ce si de unde sa cumperi, nu sa refuzi orice pe motiv ca “e reclama”. Dar, cine sunt eu sa-ti judec optiunile?

 

 

Carti ale lui Martin LindstromMartin Lindstrom este unul dintre cei mai respectati specialisti din lume în domeniul marketingului. Ca CEO şi preşedinte al companiei LINDSTROM, preşedinte al agenţiilor BRAND SENSE şi al BUYOLOGY INC., Lindstrom oferă consultanţă unor companii precum McDonald’s Corporation, Procter & Gamble, Microsoft şi GlaxoSmithKline. A avut apariţii în paginile unor publicaţii precum Financial Times, USA Today, Fortune, Washington Post şi a contribuit cu articole la prestigioasele reviste Contagious şi Harvard Business Review. De același autor au mai apărut: Branduri senzoriale (2009) și Buyology (2011).

In Buyology – Adevăr și minciuni despre ce ne cumparam, Lindstrom analizează ceea ce ii face pe oameni sa cumpere intr-o lume care este aglomerata de mesaje cum ar fi reclame , sloganuri , Jingle-uri , și declarațiile oficiale platite ale celebritatilor. Printr-un studiu al psihicului uman, el discuta despre mintea subconstienta si modul in care aceasta joaca un rol major in a decide ceea ce cumparatorul va cumpara.

 

mydressing.ro