Care sunt cele mai cautate produse de Black Friday? Si BONUS o mica teapa :)

Romanii au inceput deja sa se intereseze de ofertele de Black Friday. De asemenea, in fiecare an cautarile efectuate pe dispozitive mobile se dubleaza in aceasta perioada, in timp ce cautarile de pe desktop scad. Cel mai mult se intereseaza de promotiile de Black Friday utilizatorii din centrul si sudul tarii, arata o analiza a agentiei de marketing online Today’s.

Ce se cauta pe net in perioada premergatoare Black Friday?

 

In luna octombrie, cand cautarile cresc cel mai mult dupa sezonul de vara, volumele de cautari in Google legate de Black Friday sunt dominate de sintagmele “oferte de black friday“, “black friday 2016“, “reduceri black friday“, “black friday romania” sau, avand in vedere brand-ul puternic al magazinului eMAG “eMAG Black Friday 2016“. In noiembrie, numarul cautarilor ce contin aceste string-uri de cautare (keywords-uri) se va dubla, estimeaza expertii Today’s. Cel mai mult creste volumul de cautari la produsele electronice si electrocasnice, incepand cu a doua jumatate a lunii octombrie.

Promotiile Black Friday la eMAG vor fi aici!

Ce produse se cauta, se vand si se cumpara de Black Friday 2016 in Romania?

Ce produse se cauta, se vand si se cumpara de Black Friday 2016 in Romania?

Apropos de eMAG, acestia au anuntat deja ca “eMAG Black Friday” va avea loc in ziua de 18 Noiembrie 2016, si anunta reduceri foarte importante intr-o gama foarte larga de categorii de la televizoare, telefoane mobile, tablete și laptopuri, produse IT, produse smart (brățări, smartwatch-uri), frigidere, mașini de spălat, la produse pentru copii, îmbrăcăminte și încălțăminte, cosmetice, produse pentru casă și grădină, articole sportive, produse și accesorii pentru masină, mobilă.

Evolutia vanzarilor inainte de Black Friday

 

Daca google devine supra solicitat de cautarile de oferte, tips-uri si alte informatii ce pot aduce un avantaj cumparatorului, ei bine aceasta perioada premergatoare Vinerii Negre pentru vanzatori este o perioada (sic) neagra, intrucat vanzarile scad destul de mult. Prin urmare, in aceasta perioada romanii se intereseaza foarte mult de produsele dorite, de preturile acestora in perioada de dinainte de Black Friday, insa nu le cumpara, ci asteapta reducerile de pret din ultimele doua luni ale anului. Ei compara preturi, salveaza link-uri cu bunurile pe care le doresc si compara inclusiv caracteristicile diferitelor produse.

Totodata, cautarile pentru cuvintele cheie “promotii” si “oferte” au crescut cu 17,5% la inceputul celui de al patrulea trimestru, comparativ cu trimestrul anterior. Cresterea fata de primul trimestru al anului este de peste 20%.

Interesul pentru segmentele importante si momentul potrivit promovarii

 

Expertii Today’s au observat o tendinta interesanta: pentru produsele de IT si electronice, volumul de cautari este mai mare in special in apropierea evenimentului de Black Friday, in schimb, pentru segmentul home&deco si fashion interesul creste foarte mult incepand cu luna octombrie si pana in decembrie, cu varfuri in preajma Black Friday si a Craciunului.

Companiile care vor sa aiba promotii de Black Friday trebuie sa tina cont de recomandarile specialistilor. In aceasta perioada, costul per click pentru promovare creste cu peste 20%, pentru ca pe piata intra foarte multi concurenti cu oferte disponibile. De aceea, Today’s recomanda magazinelor online pastrarea unor fonduri de promovare online si pentru finalul anului.

Lista magazinelor online participante la Black Friday 2016

Totodata, companiile ar trebui sa puna accent pe generarea de noi conturi pe site, inscrierea la newsletter si informarea clientilor despre ofertele care vor fi disponibile in timpul campaniei Black Friday. Cei care nu vor avea o campanie de Black Friday ar fi mai bine sa evite folosirea cuvintelor “black friday“, “oferte“, “promotii” pana in luna decembrie, cand se vor normaliza cautarile.

Se pregatesc si tepe de Black Friday? Evident …

Magazinele participante la acest eveniment ar fi bine sa promoveze produsele pentru care exista stoc, iar reducerile sunt reale. Un exemplu negativ va aratam in printscreenul de mai jos, in prima imagine pretul produsului in urma cu 3 zile, in urmatoarea pretul produsului redus in campania de Halloween. O informatie buna inainte de Black Friday, nu credeti?

Teapa la reducerile de pret a unui magazin online cu ocazia Halloween-ului

Teapa la reducerile de pret a unui magazin online cu ocazia Halloween-ului

mydressing.ro