La ce sa te astepti de Black Friday 2016? Tendinte, adevaruri si informatii

Dacă aţi pus bani deoparte pentru cumpăraturi, ţineţi minte data de 18 noiembrie. Magazinele promit reduceri uimitoare de Black Friday.

Care este adevarul insa cu privire la Black Friday? Retailerii promit cele mai mari reduceri din ultimele 30 de zile. Patronii multor lanţuri de magazine nu au mai avut răbdare până vinerea viitoare şi, în speranţa unor vânzări mai mari, au coborât deja preţurile la mii de produse (asta dupa ce le-au tinut un pic majorate in urma cu 30 de zile, cazul Altex sau evoMAG). Altex reuseste insa sa fie inca in prim plan, chiar daca promoveaza alaturi de MediaGalaxy reduceri 364 de zile din 364 si sunt ceva probleme cu achitarea unor obligatii fata de parteneri. Deh, in business mai trebuie sa dai si o teapa, aceasta este probabil gandirea managementului Altex.

Dar chiar si asa, in cazul magazinelor ce promoveaza reduceri serioase (pe bune cum se numesc in online), un televizor din gama new entry (cu preturi de regula in jurul valorii de 1500 de lei) poate fi cumpărat în această perioadă cu 300 de lei mai ieftin, iar un laptop cu caracteristici decente s-a ieftinit, în medie, cu 200 de lei (de la aproximativ 1800 de lei). Este drept, însă, că de Black Friday, clienţii aşteaptă discounturi şi mai mari. Dar nu va faceti iluzii! Reducerile de Black Friday cu 50% la electronice nu exista, poate doar in cazul anumitor produse din care retailerii castiga pe parte de publicitate (tableta la 99 de lei – 3 bucati pregatite de Black Friday insa a fost vazuta de 500.000 de utilizatori on-line).

Black Friday este un eveniment ce poate da unui client inteligent sansa să-și cumpere produsele la un preț (mai) bun. Urmează o perioadă bună, cea mai bună din an, ultimele 2 luni vor reprezenta 30, 40 la suta din cifra de afaceri a magazinelor, si toate dintre acestea isi doresc o cota mai mare de piata.

În primele 9 luni ale anului, românii au cumpărat televizoare şi sisteme audio în valoare de 261 de milioane de euro, în creştere cu 22% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Pe telefoane şi accesorii, românii au cheltuit mai bine de jumătate de miliard de euro. Cu peste 20 la sută au crescut, în perioada ianuarie-septembrie, şi vânzările electrocasnicelor. Lider necontestat al pietii in Romania este magazinul eMAG.ro, care practic decide ziua din an la care se vor raporta magazinele atunci cand isi anunta Black Friday-ul (cu exceptia Altex si evoMAG care sunt intr-un vesnic Black Friday si CEL.ro care a decis sa sarbatoreasca in 11-14 Noiembrie, desi nu ar fi o surpriza sa vina cu o oferta si in weekendul urmator).

De Black Friday, românii nu-şi cumpără doar un televizor mai mare sau un telefon mai performant. Unii îşi cumpără vacanţe la reducere. De exemplu, VOLA.ro promite că pe 18 noiembrie clienţii vor putea cumpăra bilete de avion spre Paris, Lisabona sau Barcelona cu un discount ce poate ajunge şi la 90%.

„De Black Friday clienţii noştri vor avea posibilitatea să-şi cumpere vacanţele de vară la reduceri cuprinse între 50 şi 70%. Printre destinaţiile pe care le-am pregătit sunt Santorini, Skiathos, Zakyntos, Larnaca în Creta. Pentru Skiathos avem o vacanţă la 99 de euro de persoană ce include avion şi 7 nopţi de cazare. Preţul normal ar fi undeva la 400 de euro”. Vezi aici oferta VOLA.ro de Black Friday. Pentru Lefkada sau Creta reducerile vor fi de 30-38%.

Vinerea Neagră nu mai este o tradiţie relativ recentă în ţara noastră, fiind un eveniment care se sarbatoreste de peste 7 ani. Black Friday are loc cu o săptămână înaintea celebrului Black Friday din Occident, insa la o saptamana distanta de Ziua celor singuri (11.11), cea mai buna zi de cumparaturi din China (pe Aliexpress s-au vandut marfuri de peste 17 miliarde de dolari).

bonami.ro