Levi’s – un nume un sinonim cu jeansii. Istorie si modele de dama

Ne-am putea oare imagina azi, viata fara acest material – jeans, popularul denumit “blug” sau “blugi”? Prezent in orice garderoba, usor de asortat si regasiti in infinite combinatii, jeansii pot fi considerati un hit ce dainuie de peste un secol. Cam atat sa fie de cand, fondatorul Levi Strauss – un emigrant din Buttenheim, Bavaria, se muta la 24 de ani din New York in San Francisco California pentru a deschide o sucursala pe Coasta de Vest a Americii, pentru afacerea cu marfuri a fratilor sai.

La scurt timp dupa deschiderea business-ului cu marfuri pe coasta de Vest, un prospectant doreste sa afle ce anume vindea Strauss. Se pare ca raspunsul privind materialele vandute de Strauss – panza aspra si rezistenta folosita la acoperirea carutelor si la corturi, a generat exclamatia – “Ar fi trebuit sa aduci pantaloni!” Astfel, tanarul intreprinzator de origine germana, incepe sa vanda pentru mineri salopete din aceasta panza rezistenta. Pantalonii erau foarte cautati si apreciati, insa minerii care ii foloseau frecvent, se plangeau de uzarea permanenta a acestora, ceea ce il determina pe Strauss sa importe un material textile din Franta – cu tesatura in diagonala denumita “serge de Nimes.” Mai tarziu tesatura devine cunoscuta ca “denim” iar pantalonii sunt botezati – “blue-jeans”.

Jeansii Levi`s pentru femei pot fi cumparati online de la magazinele de reduceri: ClubChicMy Closet si FashionUP.

In 1871, pantalonii din denim comercializati de compania lui Levi Strauss, devin punct de inspiratie pentru un croitor din Reno, Nevada, pe nume Jacob Davis. Davis, un emigrant originar din Letonia, inoveaza pantalonii de lucru – rezistenti in cele mai grele conditii, fiind confectionati din materialul – denim greu ai lui Levi Strauss, la care adauga nituri din cupru in puncte-cheie, de tensiune ale pantalonului(cum ar fi de pilda coltul buzunarului). Neavand fondurile necesare pentru a cumpara un brevet, Davis ii propune lui Strauss, sa inceapa impreuna o afacere. Vazand oportunitatea, Strauss accepta si astfel, cei doi – primesc impreuna brevetul pentru inventie.  Ulterior, compania incorporeaza inventia “pantalonilor cu nituri” integrand produsul astfel obtinut in designul si publicitatea acesteia. Un aspect interesant in ceea ce priveste inceputurile publicitatii pentru produsului nou creat, este ca, desi, una din campaniile initiale de promovare al jeansilor, ar sugera ca acesti pantaloni au fost folositi de catre mineri inca in timpul febrei aurului din El Dorado-ul Californian (de la jumatatea secolului al IX-lea), in realitate, fabricarea de salopete denim cu nituri din cupru, incepe abia prin 1870.

Douazeci de ani mai tarziu este creata prima pereche de jeansi – modelul 501, care avea sa devina produsul de imbracaminte cel mai bine vandut din lume, urmand sa se impuna ca stil vestimentar. Blugii moderni apar abia in 1920, vanzarile avand ca target o populatie limitata la muncitorii din vestul Statelor Unite cum erau fermierii, taietorii de lemne si cei care lucrau la caile ferate. Esticii ii adopta ceva mai tarziu, aducand cu ei ca si suvenir din vacantele petrecute la fermele din Vest, acesti pantaloni cu nituri – blue-jeans-ii.

Al doilea Razboi Mondial isi pune in mod serios amprenta asupra vanzarilor de pantaloni de lucru cu nituri, blue-jeansii fiind declarati un bun de baza, vanduti doar persoanelor care lucrau in productia industriala de razboi. De altfel, razboiul isi pune amprenta si asupra designului blugilor, cand, datorita campaniei de conservare a metalului, sunt eliminate niturile. Dupa terminarea razboiului, unele nituri (precum cele de la betelie) nu au mai fost introduse niciodata in designul jeansilor. Iar nemultumirile clientilor fata de niturile care zgariau mobila, duc la eliminarea nitul de la buzunarul exterior-spate (compania livra insa niturile impreuna cu pantalonii…pentru orice eventualitate). Intre 1950 si 1980, jeans-ii Levi’s devin tot mai populari in randul grupurilor de tineri rockeri, hippie sau adepti ai altor subculturi de masa, iar filmele si personajele de la Holywood sporesc si mai mult populariatatea si isteria jeansilor. Exasperati, adultii americani conservatorii, incearca sa interzica purtarea jeansilor in scoli, insa cum “fructul oprit” este evident dorit si mai mult, tinerii americani nu doar ca nu au renuntat dar i-au dorit cu si mai multa ardoare.

Intrati in istoria modei la inceput doar ca niste pantaloni de lucru foarte rezistenti, pana astazi, jeansii au evoluat intr-un mod remarcabil, capatand noi valente – in prezent fabricandu-se intr-o varietate de culori si modele, nu doar albastri cum le spune si numele(blue-jeans), nu doar panataloni ci si fuste, jachete, camasi ori alte accesorii vestimentare.

Levi’s, brandul care simbolizeaza perfect stilul clasic american si stilul cool obtinut fara efort, este in esenta o institutie inca de la lansarea sa in 1853.  Unul din cele mai recunoscute branduri din industria fashion internationala a stiut intotdeauna cum sa capteze atentia publicului generatii la rand, construindu-si o reputatie puternica si o filosofie durabila, ramanand fidel aceluiasi spirit inovator care il distinge de alte branduri de pe piata.

Iar brandul Levi’s avand ca si emblema – doi cowboy care mana in directie opusa doi cai “inhamati” la aceeasi pereche de blugi sugereaza aceeasi rezistenta a produsului cu care au intrat pe piata de peste 130 de ani, asa cum “povesteste” plin de melancolie…un buzunar interior de blugi originali Levi’s: “Creati in 1873 de Levi Strauss – au devenit o traditie americana, simbolizand lumii intregi vitalitatea din Vest”.

Va lasam sa admirati mai jos mai multe modele de blugi pentru fete si femei marca Levi`s, de diferite culori si croieli: albi, albastri, negrii, roz, slim, skinny, drepti sau evazati, ce pot fi cumparat online din Romania de la magazinul de branduri la preturi reduse My Closet VIP.

Jeansi Levi`s la ClubChicMy Closet si FashionUP.

mydressing.ro