depurtat.ro

Un magazin serios de electronice isi va permite intotdeauna sa mearga cu o marja mai mare de profit ca alte magazine online mai nou pe piata. Pentru ca au un brand (indiferent ce inseamna asta, in sensul ca tu nu cumperi pcgarage, tu cumperi Asus, Apple, Samsung sau HP) si pentru ca ofera in acelasi timp impresia ca vor ramane in piata (ultrapro, flamingo insa au crapat intr-o singura luna iar clientii tepuiti stau cu simple acte de garantie fara valoare in mana) si te vei putea folosi de garantia primita la un produs pe care l-ai achizitionat drept nou. Ei bine … la PCGarage lucrurile stau cu totul altfel. PC GARAGE o firma care duhneste a miros de teapa in bataia de joc pe care o emana in relatia cu clientii ce ajung dupa un timp cu piesa sau produsul in garantie. Va propun sa cititi cateva relatari ale unor clienti ai PC Garage. Veti regasi si linkuri catre site-uri si forumuri similare care trateaza aceasi problema: neseriozitatea acestui magazin online de electronice.

Pareri negative - Magazin PC Garage - neseriosi, tzepari, fara garantie, fura

PC Garage – tzeapa la garantie ca la garaj …

 

Povestea mea pe scurt: Am achizitionat o placa de baza, un procesor si o memorie. Placa de baza si procesul garantia standard de 3 ani, memoria la fel garantie standard 99 ani. Dupa fix 32 de luni (din 36 garantie) pica hard diskul. I-o fi venit vremea mi-am zis. Dupa inca o saptamana mai cade un hard disk. Si asta la fel de vechi, asta e … raman cu al treilea. Dupa o saptamana nu mai booteaza. S-a dus placa mi-am spus. OK, am certificatul de garantie si factura, il pasez sotiei, ia sistemul in masina, se duce la sediu la ei si de aici incep problemele cu PC Garage.

 

Problema nr. 1 la PC Garage 

Daca este femeie ia-i bani in plus

 

Ia-i bani in plus. Pe orice. Ia-i bani ca ti-a adus sistemul si ca pentru asta trebuie sa scoti cele 4 suruburi care tin placa in carcasa. Cere-i bani cu tupeu pentru 4 suruburi, incearca cu 39 si apoi negociaza. Evident pana la urma au renuntat si nu ca erau deja penibili ci pur si simplu pentru le explici pe un ton ridicat ca nu este corect.

 

Problema nr.2 la PC Garage

Suna clientul, transmite-i o tampenie si inchide telefonul.

 

– Alo! Buna ziua! De la PC Garage va sun. Deci placa de baza este stricata, nu o reparam, va dam banii inapoi, facem storno la factura!

– Buna ziua! Dar eu nu vreau banii inapoi, vreau placa reparata, una la fel sau una asemanatoare.

– Dar asta nu se poate! Acestea sunt reglementarile noastre interne, va dam inapoi ce ne-ati platit acum aproape 3 ani si va luati dumneavoastra o alta placa de la noi.

– Pai nu aveti nicio placa la banii aceia, deci ce garantie imi oferiti? Trebuie sa platesc o diferenta desi este inca in perioada de garantie?

– Mai multe nu stiu, eu doar v-am informat, la revedere!

Deci tuta de la telefon are un text pe care trebuie sa il recite, daca ii spui de cuvantul legal se jura ca nu intelege, orice alta discutie este in van. Am rugat-o sa ia legatura cu superiorul ei si sa ma sune … evident acest lucru nu s-a intamplat. Nicio problema, tot aveam de anul trecut niste zile de concediu, imi zic ma duc la ei si in doua ore rezolv. (Au program in service un pic mai bun decat al unui bugetar, adica 09-18, cam cu vreo 30 de minute mai scurt decat programul meu).

 

Problema 3: La PC Garage vorbesti la stalp

 

Evident am mers degeaba … basca ca doua fufite s-au si ofuscat de ce nu semnez ca am primit componentele care cica erau OK in stare de functionare si cum adica imi permit sa scriu langa semnatura faptul ca sunt OK conform mentiunilor lor verbale! Nu le-am vazut functionand, aveam doar o hartoaga in care scria test OK. Acel test OK reprezinta teapa pe care PC Garage o da clientilor sai la produsele care functioneaza dar nu in parametrii specificati (de la surse la placi video) sau care un pic rulate crapa (smartphone-uri, tablete, placi video). Au sarit in sus ca de ce nu semnez ceea ce mi-au bagat pe gat … deh … comunisti. Le explic pe un ton nervos (mi se intampla des cu teparii sa imi creasca tensiunea) faptul ca nu am vazut ca functioneaza si cine stie ce alte surprize ma pot astepta dupa aceea. Daca le probeaza in fata mea ca sunt OK semnez, pana la urma scopul meu nu e sa raman peste noapte in sediul lor de cacat. Tonul vocii a facut un mascul sa auda discutia, am lasat una din tute sa inteleaga singura de ce nu pot fi obligat sa semnez ceva ce nu vreau cat timp acel ceva nu este adevarat sau verificabil intr-o maniera rezonabila. Nu cred ca ceream prea mult sa fiu de fata cand un sistem boot-eaza cu piesele aflate in proprietatea mea la care nu aveam acces. Si nici sa confirm sub semnatura ca sunt functionale cat timp erau ambalate intr-o punga de plastic.

 

Tzeapa PC Garage – atunci cand devii penibil

 

Dupa aproximativ 15 minute de parlamentari, isi calca pe proprile lor norme interne si imi spun ca imi vor permite sa vad ca procesorul si ram-ul functioneaza (!). Cata milostivenie … in maretia lor isi permit sa ingaduie unui amarat de client sa ia parte la o testare in service-ul pc garage. Dupa 10 minute sunt invitat intr-o camera de unde se deschide un oblon, un nene pe la patrujdeani aflat la 20 de metri distanta de mine incepe sa tipe: pe sistemul ala este procesorul si memoria dvs., uitati s-a deschis windows-ul, merge. Inchipuiti-va un pic penibilul situatiei in care incercam de la 15 de metri sa vad ca este vorba de procesorul si de memoria mea! Abia vedeam monitorul ala ca e aprins si are un background de windows si nu este o reflexie a unui bec, cum dracului sa imi dau seama ca pe acel sistem aflat la 15 metri in alta camera sunt piesele mele? M-am lamurit: Smenarii PC Garage fac o alba neagra de doi lei cu piesele tale. Imi permit sa le spun smenari, tinand cont de multele acuzatii de furt aduse angajatilor din service PC Garage. Ei sunt baietii cu degetele lipicioase. Si nu o spun eu, ci zeci de utilizatori de pe forumuri consacrate softpedia si computergames.

Mai multe Tzepe PC Garage

Vezi aici, aici, aici, aici ,aici si aici cateva discutii. Si acestea doar de pe un singur forum (softpedia) in care parerile negative ale clientilor PC Garage precum si ceea ce au avut de suportat de la aceasta firma sunt de-a dreptul infioratoare. Le voi prezenta la final mai in amanunt, pana atunci sa-mi continui oful.

 

Tzeapa PC Garage se lungeste

 

Sa revenim la ale mele. Din cele 3 componente, intr-adevar placa de baza a crapat. Varianta legala era reparatia, inlocuirea sau asa cum mi s-a intamplat la un alt comerciant de piese de calculator inlocuirea cu una similara, evident cu aceleasi caracteristici. Aveau pe stoc o placa de baza identica (cu placa video onboard, iesire HDMI si sa suporte 32GB memorie). Era mai scumpa cu 37 de RON fata de pretul pe care l-am platit acum aproape 3 ani. Rezonabil mi-am zis, nu am cerut o placa de gaming sau cu cine stie ce filigran din aur pe ea. Ei bine, nu. Cei 260 lei pe care i-am platit in urma cu 3 ani azi valoreaza tot 260 de lei si evident nu imi pot lua o placa similara. Motivul? Au alt furnizor pentru Asus-ul echivalent fata de MSI-ul meu. Am vorbit la lampa incercandu-i sa ii fac sa inteleaga ca eu nu am absolut nicio legatura cu furnizorii lor, ca oricum nu am incredere in PC Garage cand afirma ca alt furnizor le aduce placa Asus decat cea a MSI-ului, ca eu nu am cumparat de la furnizorul lor caz in care de ce totul se rezuma la relatia lor cu ei? Pe mina ma intereseaza sa primesc placa reparata / inlocuita inapoi sau o placa similara din punct de vedere al caracteristicilor (brand adica fiabilitate si optiuni adica functionalitate). Aveau pe stoc mai scumpa insa au considerat ca pretul respectiv ar trebui sa fie teapa mea. Evident ei nu reusesc sa inteleaga nici faptul ca cu banii de acum 3 ani nu imi pot lua o placa la fel de buna astazi cat timp dolarul – moneda de schimb cu furnizorii chinezi – s-a devalorizat cu peste 30%. Scarbit de parsivitatea celor de la PC Garage (ca nu cred ca este vorba de prostie) le-am raspuns sictirit ca voi lua banii si la revedere. Ultima data cand cumpar ceva de la ei. M-a mirat faptul ca au fost destul de surprinsi cand le-am spus ca nu sunt de acord sa platesc bani in plus, la aceasi firma de tzepari care nu vroiau sa isi asume contractul de garantie in sensul inlocuirii produsului. Mi-am format suficient si zic eu o pertinenta parere negativa despre PC Garage incat sa aleg sa ma alatur celor care nu mai vor sa auda de acesti tzepari de la PC Garage. Am dat un telefon la CEL, am gasit o placa echivalenta, am platit in plus si dupa cum vedeti sistemul functioneaza. Am zis sa ii fac o noua intrare in ale netului prin acest articol.

flanco.ro/

 

Ceea ce am redat mai sus nu este o opinie singulara a unui nemultumit. In cateva minute petrecute pe doua forumuri specializate (softpedia si computergames) vei regasi alte cateva sute de nemultumiti … Redam mai jos cateva dintre posturile acestora pentru a va face o parere despre cat de neseriosi sunt cei de la PC Garage.

 

Cu ce alte tzepe se lauda PC Garage

 

Nu voi face nimic altceva decat sa redau aici parerile altor clienti nemultumiti ai acestei firme care isi pierde pe zi ce trece increderea clientilor. Sper si eu la fel ca ceilalti sa aiba de-a face cu falimentul …

1. Service PcGarage = O MIZERIE (credeam ca ceilalti exagereaza cand spun asta , eram naiv rau Posted Image )
2. Adora sa-si bata joc de clienti, dau “Test Ok” desi placa se blocheaza in jocuri, in unele in cateva sec, in altele in 1-2 min !
Le-am spus EXACT care e problema cu placa, mura-n gura cum se zice (placa nu are destul voltaj pt Oc-ul din fabrica)
3. Te pun sa platesti testarea si transportul la o componenta clar defecta !!! (pt ambele trimiteri in service am platit 95lei !)
4. ATENTIE !! Baietii au degete lipicioase 
Posibil sa va dispara chestii din pachet, mie mi-a “disparut” adaptorul miniDisplayPort> DisplayPort !!!
5. Daca aveti vre-o problema cu felul in care va “rezolva” garantia (haha), NU puteti sa-i sunati, la Dep garantii e o femeie care nu va spune numarul baietilor “specialisti” (in tepe ?)

E problema veche si cunoscuta. Opreau cam orice: adaptoare, cabluri din cutia placilor de baza, abtibildurile procesoarelor, etc… si apoi le vindeau. Faza tare: acum cativa ani unul din baietii aia isi facuse cont pe CG si valorifica acolo ce subtiliza de la clienti.

***

Am trimis joi un GTX460 la service ca se tot bloca in jocuri si aplicatii video si am primit-o astazi inapoi in aceeasi stare, ca nu au gasit nimic in neregula cu ea. Placa bine-nteles ca are aceeasi problema, doar ca acum am mai platit 36 RON pentru transport tur-retur si inca 85 RON ramburs, ca aparent le-am pierdut timpul testand placa. In acelasi calculator un GTX560 si un 9600GSO nu fac absolut nici o problema, pe orice driver. Placa a ajuns vineri dupa-amiaza la ei, iar luni la 13:35 ei au trimis-o inapoi catre mine, si cica au testat-o “ore intregi”. Macar au fost rapizi, dar n-o sa mai comand de la ei. Placa a facut figuri si pe un alt calculator si urmeaza o plangere la ANPC. Pe forumul lor nu apare postul pe care l-am facut in sectiunea reclamatii clienti. 

***

Am avut neplacuta o neplacuta surpriza din partea celor de la PCGarage! In ideea de a cumpara un DVD care sa ma tina o vreme (satul fiind de bulkuri pe care le schimbam la 6 luni) am decis sa comand un dvd writer retail cu Light Scribe, de pe situl PCGarage. Mi-am ales un LG GSA-H12LB. Si am primit doar ambalajul! Inca de cind am deschis coletul am fost dezamagit de ambalajul desigilat, rupt parca pe fuga! In interior, am descoperit un alt model decit cel comandat, si diferit de cel trecut pe ambalaj: H22L. Pe eticheta unitatii, era corectat din pix din h22 in h12. Nu m-a deranjat asa mult ca e alt dvd cit m-a deranjat ca nu mai pot ava certitudinea ca acel aparat e nou, sau cine stie cine l-=a returnat in garantie sau cine stie … Deci, mi-am dat seama ca e o manevra a celor care mi-au trimis coletul! I-am sunat, le-am rimis fotografii cu situatia de fapt. pina acum nici o rezolvare! Unde mai punem ca serialul aparatului trecut in certificatul de garantie nu are nici o legatura nici cu ce este scris pe aparat nici pe ambalaj!!!!!!

***

Nu va luati nimic de la PC GARAGE ca eu am cumparat un sistem de 5400 ron de la ei prin 22 august, pe 13 decembrie mi s-a ars sursa SIRTEC 500 W cu toate protectiile mamei ei cu tot si nici pana acum nu mi-au acordat garantia. Am lasat computerul mergand singurel si cand m-am intors era stins, si nu pornea. Cand am fost cu el in garantie, mi-a desfacut geamul ala lateral de la carcasa si cu toate ca era sistemul meu bijuterie .. chiar o bijuterie … mi-a lasat partea aia de carcasa sa cada pe jos de la 40 de cm de parca era o bucata de gunoi … un second hand :| … Am sunat de nenumarate ori la ei dar fara niciun rezultat. Ba se scuzau ca au fost sarbatorile si n-au lucrat, ba ca o sa ma sune cand afla mai multe informatii (si nu au mai sunat) etc etc … NU ACORDA GARANTIE !! … 3 luni si jumatate de avut computerul, o luna si jumatate si se mai aduna de fara sa pot folosi nici macar o chestie la el pentru ca n-am sursa … sursa a fost 250 ron .. n-a fost una d-aia pocnitoare -_- … am depus reclamatie la ei … fara vreun rezultat .. acum intentez proces prin Protectia Consumatorului … grrrrr :angry:

Abia dupa ce am pus posturile astea si le-am facut reclama proasta s-au sinchisit sa ma sune si sa ma ameninte ca de ce am pus posturile, mi le-au sters si au avut tupeul sa ma intrebe care e nemultumirea mea. Dupa ce ca in contract scrie ca in termen de 20 de zile lucratoare sunt obligati sa imi acorde garantia, a inceput cel de la telefon sa-mi spuna vrajeli ca nu i-a venit de la importator sursa si sa imi spuna: “conform legii pot tine in service componenta 10 % din perioada de garantie acordata acelei componente” , care e 2 ani la sursa … dar daca el mi-o tine mie 3 luni de zile !?!? … ce se intampla cu garantia intregului sistem ?!?! 3 luni de zile dispar asa din pura incompetenta si incercare de pacalire a clientului a lor ?! .. inadmisibil ….

 

Propunere contra tzeparilor

 

Ce parere aveti despre completarea legii prin introducerea unei masuri similare luate in cazul televiziunilor care nu respecta legea? Mai exact: timp de 30 de zile un pop-up cu vizibilitate mare de cel putin 20 de secunde sa informeze ca respectivul comerciant a fost amendat de catre Protectia Consumatorului pentru ne-acordarea garantiei, informatiilor mincinioase, nerespectarea termenilor de utilizare, nerespectarea legii etc.? Daca vi se pare viabila sau aveti alte opinii si pareri sau daca ati avut si voi experiente negative cu cei de la PC Garage, va rog postati aici: Tzeparii PCGarage.

 

Tzepe, Tzepe si iar Tzepe la PC Garage

 

Si inca alte tzepe cu PC Garage, e chiar simplu sa le gasesti …

Sa va spun ultima tzeapa marca pc garage pe care am luat-o eu, astazi. Am comandat un laptop de la ei si m-am dus sa il ridic personal de la sediu. Asta in ideea ca e mai usor pentru toata lumea si ca sa nu risc sa astept dupa curier. L-am ridicat, am plecat cu el acasa si peste jumatate de ora era in priza, eu incercand sa instalez un SO pe el. Cand am inceput sa apas pe taste, am vazut ca tastatura se misca serios in partea stanga, de parca ar fi avut ceva suruburi lipsa, tastele se apasau greu si se simteau total diferit de tastele din partea dreapta. L-am bagat frumos in cutie si peste o ora si ceva eram cu laptopul la ei pe tejghea, cerandu-le politicos banii inapoi. Ce a urmat e tipic pentru romania si firmele de hoti de aici. Mi s-a spus ca nu poate fi returnat, pentru ca nu e comanda la distanta, pentru ca l-am ridicat de la sediul lor si “as fi avut posibilitatea” sa il testez. Cand am replicat ca nu mi-a spus nimeni de asta, raspunsul a fost “avem noi un afis pe perete/tejghea/plm/tavan”. Si ca eu ar fi trebuit sa ma uit si sa fiu atent. “Vedeti ca nu sunteti informat?”, a ranjit inteligent la mine un agarici de acolo. De parca treaba mea cand m-am dus sa ridic produsul pe care am dat o caruta de bani era sa verific peretii si fituicile lipite de ei cu leucoplast prin cine stie ce colt, ca sa stiu ce pot si ce nu pot sa fac. Nici argumentele cum ca l-am luat abia de o ora, am ajuns cu el acasa si pe urma inapoi n-au tinut. Doar priviri circumspecte si ridicari din umeri la intrebarile mele de bun simt, cum ca ar fi fost aproape imposibil sa iau un laptop intr-o ora, sa il busesc atat de bine incat sa i se miste tastatura (dar fara sa il stric de tot), doar ca pe urma sa il aduc inapoi. “Nu stim, nu e exclus”, asta a fost tot ce am obtinut de la ei.

Motivele invocate pentru a nu-mi returna banii au fost “are sigiliu de la dell”. In traducere, o bucata de scotch pe care scrie dell, ala e sigiliul. Desi laptopul avea zgarieturi pe partea interioara, in jurul tastaturii, pe care nu ar fi avut cum sa le aiba daca era un produs nou. Singurul lucru pe care au fost dispusi sa il faca a fost sa il ia in service cu promisiunea ca il vor trimite la producator sau ca “se uita ei” si vine “in 2-3 zile” un raspuns. Am insistat ca termenul pe care chiar ei mi-l comunicasera mai devreme e de 48 de ore, nu de “2-3 zile”, si mi s-a raspuns cu un “mda”.

Nu mi se pare normal ca in conditiile in care am platit o gramada de bani pe un produs sa il primesc avand urme vizibile de folosire si defecte. Iar reactia vanzatorului sa fie “asta e, ai luat tzeapa”. Chiar asa a fost, cand mi-a explicat “seful” de acolo ca daca l-as fi primit prin curier puteam sa il returnez, iar daca l-am ridicat de la sediu nu mai pot. O simpla diferenta de nuanta, ca tot calculatorul ala stricat mi l-au dat. I-am spus: “deci e un fel de tzeapa romaneasca”, la care lui i s-au luminat romaneste ochii si a aprobat satisfacut.

***

Va recomand ca daca veti cauta informatii, pareri si impresii despre colaborarea cu PC Garage, daca sunt seriosi sau tzepari, daca ofera garantie pe care si-o si asuma sa va faceti si singuri o parere … imi este greu sa cred ca va fi o parere pozitiva dupa toate argumentele si situatiile negative prin care au trecut clientii acestei firme in aceste 268 de pagini (aproximativ 2000 de posturi) intr-un singur thread al forumului computergames … Iar cu cei 200 de lei capital social (cat un mouse gaming) cu siguranta va puteti gandi daca atunci cand veti avea nevoie de garantie va mai fi aceasta firma pe piata? Care este gradul lor de asumare a unui contract  fata de tinedaca nu sunt in stare sa isi mareasca acest capital care poate da cativa indici despre cata incredere au proprii lor asociati in continuitatea propriului lor business?

 

answear.ro