Un Black Friday 2015 Roz pentru eMAG si o Vinere cu adevarat Neagra pentru Domo

eMAG anunta reduceri medii de 35% de Black Friday, spune cu fermitate ca discount-urile nu sunt false si promite ca nu vor mai exista clienti care sa-si vada abia la Craciun produsele. eMAG are asteptari foarte mari de la ziua de Black Friday, sperand sa vanda 650.000 de produse in valoare de peste 200 milioane lei. Compania admite ca anul trecut livrarea a durat peste sase zile la 10% dintre comenzi, iar unii nu au primit produsele nici dupa o luna. In 2015 eMAG a inceput inca din aprilie discutiile cu curierii si angajeaza 400 de oameni doar pentru a gestiona activitatile de Black Friday. Compania va vinde diverse, de la autoturisme si scutere, pana la tigai si lopeti, dar promite si noi produse surpriza. Seful eMAG spune ca reducerile afisate sunt “pe bune”, adaugand ca oamenii si-au format o perceptie gresita si din cauza ca eMAG nu a explicat bine cum se formeaza pretul si nici nu a reactionat repede cand au aparut o serie de print screen-uri sau informatii negative.

 

Un Black Friday 2015 Roz la eMAG

 

eMAG va tine Black Friday 2015 pe 20 noiembrie, cu o saptamana inainte de data din SUA. S-a ales data de 20 noiembrie pentru ca majoritatea clientilor sa isi primeasca pana la 1 decembrie produsele, mai ales ca in perioada Zilei Nationale nici curierii nu lucreaza si multi clienti sunt in vacanta. eMAG promite ca va livra intre 21 si 29 noiembrie.

Black Friday 2015 la eMAG va incepe dimineata, insa ora nu a fost comunicata (anul trecut a inceput putin dupa ora 6.00). Smartphone-ul este produsul care se va regasi cel mai mult in oferta (60.000 de unitati), televizoarele smart fiind pe locul secund la volume in categoria electronice, (17.000 unitati). Printre altele vor fi in oferta 8.000 de anvelope, 5.000 de saltele si cate 3.000 de tigai si lopeti. Seful eMAG admite ca lucrurile nu au mers excelent de Black Friday in 2014: “Pentru unii clienti am dat-o in bara si nu am livrat in sase zile. Pentru 10% din clienti nu am respectat promisiunea si de fapt unii nu si-au primit produsele nici pana la Craciun”, spune seful companiei care promite ca anul acesta nu se va mai intampla asta.

 

Informatii Black Friday 2015 eMAG

 

Discutiile cu furnizorii au inceput acum noua luni, iar cele cu companiile de curierat, acum sase luni. eMAG a avut 100 de oameni care au negociat reducerile cu furnizorii care au adus si ei o parte din bugetele investite in total in reduceri. eMAG promite ca jumatate din produsele listate vor fi la pret redus. eMAG promite reduceri medii de 35%si ca va vinde de peste 205 milioane lei de Black Friday, ceea ce inseamna cam o zecime din vanzarile anuale ale eMAG. Ca si numar de produse, anul trecut a vandut 500.000, iar anul acesta asteptarea este sa se treaca de 650.000 de produse vandute. Seful eMAG estimeaza ca in toata piata romaneasca de retail vanzarile de Black Friday 2015 vor totaliza un miliard de lei.

intra la eMAG de Black Friday 2015

Produsele pe care le cautam de regula de Black Friday intra pe piata cu pretul de lansare sau cel recomandat de producator si apoi exista diverse campanii de reducere, dupa terminarea carora pretul creste. Preturile unui produs variaza mult. El mai spune ca ar fi extrem de complicat ca la fiecare produs sa se puna un tabel cu istoria evolutiei pretului fiindca aproape niciun site nu are asa ceva si daca ar fi, clientul ar vrea sa stie si de ce pretul a variat mult, lucru greu de explicat pentru fiecare produs in parte. “Nu ne jucam intentionat cu chestia asta fiindca am pune brandul in pericol. Nu am face asta fiindca suntem intr-un business online si suntem in camp deschis”. 

Interesant este cei de la eMAG au avut cateva discutii despre schimbarea numelui de Black Friday, dat fiind ca s-au intamplat atat de multe evenimente tragice in lume. Compania a comunicat mai putin si mai tarziu in media si in online si s-a discutat chiar si daca sa se tina evenimentul. “Oamenii vor un eveniment de shopping. daca e o asociere cu evenimentele negative clientii inteleg ca e o intamplare (…) Chiar si aceasta conferinta a fost amananta cu o saptamana si am amanat pe cat am putut comunicarea (…) Ar fi fost insa foarte greu sa renuntam la tot, dar presa vorbeste demult de Black Friday si, daca noi i-am fi spus Hope Friday sau White Friday sau altfel, toata lumea ar fi vorbit tot despre Black Friday 2015“, spune Stanciu

De Black Friday la eMAG vei gasi nu doar electronice si electrocasnice ci si Fashion. eMAG anuntase in vara ca va cumpara retailerul Fashion Days, ce are operatiuni in sapte tari, iar acum doua saptamani tranzactia a primit acordul consiliului concurentei in trei tari. eMAG a mutat sediul Fashion Days din Elvetia, in Romania si a inceput sa includa produsele site-ul ui in marketplace-ul eMAG. Va dura insa cateva luni pana cand toate produsele vor fi listate, fiindca trebuie acord de la vendori.

Compania estimeaza ca va termina anul cu afaceri de peste 450 milioane euro (din care 360 mil. euro in tara), numarul de angajati fiind de peste 2.000. In a doua jumatate a anului viitor se va lansa eMAG Polonia, iar in Bulgaria si Ungaria compania are business-uri in putermica dezvoltare, cu cifre anuale de vanzari de 45 milioane euro, respectiv 44 milioane euro. Nu sunt planuri de lansare a unor categorii cu totul noi, pentru ca exista aproape toate pe eMAG, insa ar fi loc in subcategorii (de exemplu instrumente muzicale sau anticariat), mai spune seful companiei.

 

si un 2015 Negru pentru Domo

 

Domo isi inchide magazinele si ramane doar pe online unde are insa o putere redusa de negociere. Acum, marea batalie intre companiile mari din piata este pe clientii Domo si pe spatiile companiei. “Pe termen scurt ne bucuram pentru ca avem o felie mai mare din tot. Pe termen lung, daca intr-o piata nu sunt destui jucatori, cei din piata devin lenesi si ofera clientilor servicii foarte proaste”, spune Iulian Stanciu, CEO al eMAG. Presa a scris ca toate magazinele Domo se vor inchide. Compania nu a confirmat, insa se afla in declin de cativa ani si magazinele din mai multe orase mici s-au inchis in ultimele luni.

Domo va inchide toate magazinele din tara si va ramane doar pe online unde oricum avea o prezenta slaba. La evenimentul in care eMAG si-a anuntat planurile pentru Black Friday 2015 a fost comentat si subiectul iesirii Domo din retailul clasic. Desi Domo nu a confirmat informatiile aparute in presa, Iulian Stanciu, CEO al eMAG, cel mai mare jucator din retailul online, spune ca a aflat despre problemele mari ale companiei, atat de la furnizori, cat si de la proprietarii de spatii “De exemplu la Baneasa, Flanco a preluat spatiul, iar eMAG va avea punct de vanzare”. El mai spune ca Domo, neavand de ceva vreme sustinerea furnizorilor, nu a mai primit produsele bune si a ramas “cu tot felul de vechituri agatate pe rafturi”. Stanciu spune ca a fost o bataie in transee intre toti jucatorii ramasi in piata, fiecare vrand sa ia cat mai mult de acolo, sa ia cat mai multi clienti. “Domo este un brand puternic si vechi, un brand de familie si marea batalie este sa atragi clientii lor”. Stanciu mai spune ca cei de la Domo au spus ca raman pe online, insa neavand puterea de negocieri pe care o aveau in offline, va fi ceva mai greu. Care sunt efectele iesirii Domo din piata? “Pe termen scurt ne bucuram pentru ca avem o felie mai mare din tot. Pe termen lung, daca intr-o piata nu sunt destui jucatori, cei din piata devin lenesi si ofera clientilor servicii foarte proaste”, spune Iulian Stanciu care precizeaza ca in Romania exista concurenta din plin. Domo avea mari probleme financiare de ceva timp, compania care gestiona magazinele era in in insolventa si au existat si articole de presa care vorbeau de diverse ilegalitati. Domo a avut un declin rapid in ultimii trei ani si pentru multi oameni din piata este inexplicabil cum o companie care mergea foarte bine a ajuns atat de rau. Domo nu a fost niciodata un jucator puternic in comertul online, in mai multe editii de Black Friday site-ul “picand” mult timp, exact ca site-ul celor de la flanco sau altex. Si cu siguranta faptul ca altex este deja in black friday 2015 de peste 2 saptamani, si o vor mai tine asa inca doua, nu se datoreaza faptului ca vor sa nu le “cada site-ul”.

mydressing.ro