Intr-o perioada in care magazinele online de televizoare smart anunta aproape saptamanal ca au scazut preturile la televizoarele smart OLED este necesara o analiza mai atenta asupra motivelor, faptelor si realitatilor ce influenteaza pretul celor mai dorite (si oarecum mai accesibile) televizoare smart la inceput de 2020 si anume televizoarele OLED. Aceasta afirmatie nu trateaza dorinta de a gasi un televizor 8K la un pret mult mai mic, care ramane totusi la nivel de wishfull thinking. Articol preluat partial de aici: “Vrei un OLED IEFTIN? De ce NU merita sa cumperi acum!“, site-ul specializat de review-uri si trenduri in industria televizoarelor smart.
Cauti un televizor OLED care sa fie totodata si ieftin? Il consideri ca fiind televizorul momentului, cu cea mai buna claritate a imaginii, cu lag minim pentru gaming, insa consideri ca acestea nu sunt suficient de ieftine astfel incat sa investesti o suma ce depaseste 5000 RON oriunde ai cauta:
Televizoarele OLED le gasiti la eMAG, Flanco, evoMAG PCGarage, Badabum sau Cel.ro.
Si te apuci sa faci research online cautand cele mai bune oferte (a se citi cele mai bune pseudo-oferte) si te decizi asupra celei ce ti se pare cea mai avantajoasa, care de regula este Televizorul OLED55B9PLA de la LG daca targetezi un model 2019 sau cel din seria a 8-a de acum 2 ani, LG OLED55B8SLC.
De unde stim ca va aparea un OLED mai ieftin?
De la cea mai mare expozitie de tehnologie si inovatie din lume, unde LG ne-a surprins! Daca an de an eram obisnuiti cu ceva SF-uri ce nu ar putea niciodata sa devina o optiune accesibila bugetului nostru (de exemplul OLED-ul Swarowski) la CES 2020 LG a prezentat primul OLED cu diagonala mai mica, de doar 48 de inch si anume seria LG OLED 48CX, televizorul ce se doreste a fi in foarte scurt timp, cel mai ieftin OLED de pe piata!
- Televizorul OLED de 48 inch ar trebui sa faca tehnologia premium OLED mai ieftina, tinand cont ca pana acum cel mai ieftin OLED din seria 2019 era cel de 55 de inch OLED LG 55B9PLA. Astfel LG ataca direct segmentul de televizoare de diagonala medie si mare bazate pe mai ieftinul QLED de la Samsung exact unde Samsung excela: raport calitate si inovatie per pret foarte bun.
- Cu un display de 140 cm al celui mai ieftin OLED LG de pe piata (vezi pret OLED LG 55B9PLA) este destul de greu sa patrunzi in toate casele avand in vedere ca nu sunt multe living-uri ce respecta distantele recomandate de vizualizare a TV-ului. Astfel, cel mai mic ecran OLED comercial anuntat la CES, LG OLED 48CX va deveni astfel accesibil si din perspectiva dimensiunii nu doar a pretului.
- Diagonala si tehnologia acestui OLED din seria 48CX il recomanda si ca televizorul – monitor perfect pentru gaming. Caz in care veti avea parte de un 2 in 1 foarte reusit. Vedeti in filmuletul de mai jos cateva pareri ale specialistilor in tehnologie prezenti la CES. Iar pentru gaming semi-profesional, pretul acceptat de piata nu poate depasi pragul psihologic de 1000 de euro!
-
Au aparut deja televizoarele cu rezolutie 8K al caror pret nu este inca prea accesibil. Pentru a fi vandute ar trebui sa fie mai ieftine, si in timp vor fi, asa functioneaza piata, industria si shoppingul. Cum LG nu are inca un model OLED 8K ci se bazeaza pe televizoarele NanoCell pentru a reda UltraHD 8K va fi nevoit sa reduca preturile. Un 8K la lansarea la CES costa in urma cu 3 ani 130.000 de dolari. Astazi pretul este sub 4000, deci o reducere procentuala de 95%. Trendul reducerii de preturi la 8K se va mentine cel putin un an (chiar daca proportiile nu).
-
Frica celor de la LG este ca nu cumva micro-led-urile si QLED-urile Samsung sa se dezvolte prea repede astfel incat pariul lor pe OLED sa nu mai devina avantajos pentru client. Asta in conditiile in care au mai pariat 10 miliarde de dolari pentru extinderea capacitatilor de productie.
Un crash al OLED-urilor ar insemna pierderi majore nu doar pentru LG dar si pentru Sony, Panasonic, Philips, TLC, Loewe, HiSense ce cumpara aceste panel-uri de la LG. Totodata ar face si industria de telefoane inteligente cu display OLED sa tuseasca serios, caz in care lansarea unor display-uri mai mici de OLED-uri ce le fac mai accesibile are un sens comercial si de marketing atat pentru producator cat si pentru consumator. Un Win-Win am putea spune.
CITESTE ARTICOLUL INTEGRAL AICI