CEL.ro, unul dintre cele mai mari magazine online din tara, va organiza Black Friday in 2016 intre 18 si 20 noiembrie si spune ca va avea in oferta produse la preturi reduse in valoare totala de 5 milioane euro. Compania spune ca, in functie de categoriile de produse, reducerile maxime variaza intre 40% si 90%.
CEL.ro spune ca a inceput sa se organizeze pentru Black Friday mult mai devreme decat anul trecut, a angajat oameni, a marit flota de curieri proprii si are partemeriate cu firme de curierat. Termenul de livrare va fi de minimum 5 zile.
Printre cele mai mari reduceri de Black Friday se vor numara: ingrijire personala (reduceri de pana la 90%), parfumuri (70%), electrocasnice (60%), casa si decoratiuni (50%), laptopuri (reduceri de pana la 40%) dar si articole pentru autoturisme (pana la 30%).
Merita mentionat ca magazinul cel.ro s-a specializat de-a lungul timpului in prezentarea unor oferte cu preturi mai mici la laptopuri si telefoane mobile.
In 2015 CEL.ro a avut o cifra de afaceri de 178 milioane lei si se asteapta la cresteri de aproximativ 45% pentru anul 2016 fiind unul dintre retailerii de IT ce rezista pe piata alaturi de evomag.ro in umbra granzilor eMAG si (neseriosilor de la) Altex si a firmelor pe care acestia le controleaza (Flanco si Media Galaxy). Mentionam ca atat evomag.ro cat si Altex au diluat notiunea de Black Friday, aceste doua magazine fiind toata luna in Black Friday (!?) iar pe parcursul anului au anuntat Black Friday in orice anotimp. Dar, acestea sunt tertipurile magazinelor online Romanesti.
Desi relativ nou pe piata din Romania, evenimentul Black Friday a fost adoptat rapid si a devenit cel mai mare eveniment de cumparaturi din an. E ziua in care magazinele pot avea vanzari cat intr-o luna. Economic vorbind, Black Friday creeaza si pentru magazinele din Romania o cerere spectaculoasa mai mare decat oferta existenta. Perioada de timp este scurta, numarul de produse limitat, iar teama oamenilor de a nu pierde oferta este mare. Consumatorii scot astfel mult mai usor banii din buzunar atat timp cat magazinul pare de incredere, iar pretul este perceput ca fiind unul bun. De multe ori banii au fost pastrati special pentru Black Friday, “Nu imi cumpar acum smart TV. Mai astept sa prind o oferta buna de Black Friday.”
Lupta intre magazine se duce in directia captarii a cat mai mult din cererea existenta, cerere creata de explozia de expunere de care a beneficiat evenimentul in toata mass-media. Oamenii si-au format un comportament de consum de Black Friday bazat pe experientele de anii trecuti si asteapta ca magazinele sa anunte cand “fac Black Friday”.
eMAG.ro a anuntat Black Friday eMAG intr-o singura zi, in 18 noiembrie (detalii aici) iar in oferta acestora veti gasi si cateva zeci de mii de produse din categoria Fashion.