eMAG, cel mai mare retailer online de pe piaţa locală, a investit în acest an 10 milioane de euro doar în dotarea cu tehnologie a depozitului, care să-i permită să reducă erorile şi să accelereze procesul de expediere al coletelor – una dintre cele mai complexe probleme cu care se confruntă companiile active în comerţul electronic. Cele 10 milioane de euro reprezintă o sumă foarte mare, pentru Romania, o investitie fabuloasa in doar 6 luni in logistica. Banii au fost cheltuiţi în stocarea mai eficientă a produselor (blocul cu 3 etaje), capacitatea de sortare automatizată şi în îmbunătăţirea capacităţii de ambalare a produselor.
“Salariile cresc de la un an la altul. În acelaşi timp noi ne dorim să le oferim clienţilor servicii de calitate şi în acelaşi timp să fie la un preţ constant şi bun. Fără o investiţie mare în tehnologie costul nostru intern, pe care l-am avea să primim o comandă, să o împachetăm ar creşte şi el foarte mult şi mai departe nu am putea să le oferim clienţilor nişte servicii bune la un preţ corect.
Drept urmare am luat această decizie la începutul anului şi am spus că trebuie să ne construim din punct de vedere tehnologic ceva care să ne permită să creştem în continuare pe termen lung. Aceşti 10 milioane de euro au fost investiţi într-o platformă, care este ca un bloc cu mai multe etaje – la sol ai o amprentă de 8.000 de metri pătraţi (mp), dar tu pui de trei ori încă 8.000 de metri pătraţi şi asta îţi permite ca într-un spaţiu de 8.000 de metri pătraţi să ai spaţiu de stocare de 32.000 mp”, a declarat Tudor Manea, director general al eMAG România.
“Ca să avem un proces cât mai bun de livrare şi pentru a ajunge cu marfa la client în intervalul stabilit e nevoie ca procesele din depozit să funcţioneze cât mai bine. În primul rând ai nevoie de o suprafaţă suficient de mare în care să îţi poţi desfăşura activităţile de recepţie, de stocare, de <<picking>> (identificare şi colectare a produselor în depozit), de coletare şi dat marfa mai departe curierilor. Anul acesta am crescut destul de mult suprafaţa totală a depozitului şi am ajuns undeva la 125.000 mp pe care îi ocupăm”.
eMAG.ro pentru Black Friday 2017 a investit şi în capacitatea de sortare a produselor, in mod special datorita faptului ca din depozitul din Bucureşti lucreaza cu aproximativ 20 de firme de curierat şi fiecare dintre aceste 20 de companii îşi doreşte să primească produsele ambalate într-un anumit fel – coletele mici separate de cele mari, la anumite ore în funcţie de dimensiuni etc. Fiecare jucător de pe piaţă are diferite solicitări ceea ce impunea foarte multe reguli de sortare pe care uneori angajatii eMAG le aplica manual. Ca idee anul trecut eMAG au avut 300 de oameni care doar sortau pachete de Black Friday; bineînţeles oamenii mai şi greşesc şi atunci apăreau greşeli de sortare care se transpuneau într-un timp mai mare de livrare. Sortarea produselor in cea mai aglomerata perioada a anului din punct de vedere al vanzarilor este importantă.
Înca o problemă rezolvata de eMAG cu o asemenea investitie: dacă plasai o comandă pentru 3 produse de Black Friday aceastea nu veneau toate 3 într-un colet ci veneau 3 colete deşi erau 3 produse mici, un telefon şi o husă şi un stylus care ar fi intrat într-un colet. O bună parte din investiţie s-a dus în această capacitate de consolidare a produselor, adică dacă comanzi un telefon cu o husă şi un stylus toate 3 vor veni într-o singură cutie de Black Friday. Acestea au fost cele 3 mari probleme pe care le-au atacat cu această investiţie. Si beneficiile se vor vedea cu siguranta incepand din 17 noiembrie 2017. Aici vei regasi cele mai mari reduceri >>> eMAG.ro.