Cateva impresii si pareri despre cumparaturile de la Carrefour Online. Nu de mult timp, Carrefour si-a lansat propria platforma de cumparaturi online, laudandu-se inca de la lansare cu peste 17.000 de produse la cele mai bune preturi, insotite de toate detaliile de care ai nevoie astfel incat sa nu mai fi nevoit sa pipai produsul sau sa apelezi la un merchandiser. Platforma online a hypermarketului Carrefour se adreseaza momentan utilizatorilor din Bucuresti, fiind un program pilot ce ulterior se va extinde in toata tara. Destul de curios tinand cont de faptul ca in Bucuresti Carrefour tocmai ce a deschis al paisprezecelea hypermarket in Bucuresti la Vulcan, fara a lua in calcul magazinele de tip Carrefour Express sau Carrefour market ce incearca fara succes sa detroneze Mega Image-ul.
De altfel lansarea magazinului online Carrefour se doreste a fi un raspuns la atacul Mega Image in online, grupul Delhaize semnand o colaborare cu eMAG aprovizionand magazinul eMAG cu alimente, bauturi si alte produse de uz casnic. Am scris aici: (alimente online la eMAG).
De ce Carrefour Online?
De ce s-a deschis insa Carrefour online doar in Bucuresti? Lasand la o parte ca este usor de acoperit orasul tocmai datorita logisticii prezente deja in numeroasele magazine din oras, ne punem intrebarea de ce insista Carrefour sa penetreze mai mult o piata deja saturata. Pe partea de online exista deja magazine ce comercializeaza alimente si bauturi, si nu ne referim aici la restaurante si pizzerii cu livrare la domiciliu ci la magazinele online de alimente ce au avantajul ca aduc ceva specific: ingrediente ce vin cu retete sau mancare bio ale unor intreprinzatori locali. Am scris aici despre: magazinele BIO online.
Care este sensul deschiderii platformei Carrefour Online in Bucuresti? Mai exact avea nevoie Carrefour de aceasta platforma tinand cont ca nu exista un sector al Bucurestiului cu cel putin 2 supermarketuri plus cateva magazine express ale retailer-ului francez? Daca ne gandim din punct de vedere al acoperii Bucurestiului si zonelor limitrofe de Ilfov, raspunsul ar fi clar NU. Asta daca nu cumva in goana de costuri reduse Carrefour pune la cale o restrangere a activitatii prin magazine mari ce i-au facut sa se ridice si sa patrunda pe 5 continente. Daca privim insa celelalte fete ale diamantului, parerea noastra este ca magazinul online Carrefour este un business care promite.
Nu stiu daca ati observat daca se deschide un hypermarket Carrefour la km 5 sa zicem, sigur se va deschide un Kaufland, Billa sau metro la km 2. Sau daca s-a deschis un Metro la iesire din oras Carrefour deschide o unitate mai mare dupa aceasta. Slaba pozitionare a supermarketurilor Carrefour in zona Bucurestiului implica costuri ce nu pot fi acoperite de volumul vanzarilor. Cu mici exceptii, exceptii insa ce ar trebui sa sa gaseasca noi avantaje competitive in concurenta cu nr. 1 din punct de vedere al vanzarilor (Kaufland) sau in competitia cu cea mai valoroasa companie germana (lantul Lidl). Pai, sa argumentam:
Pozitia Carrefour in Romania
Din punct de vedere al vanzarilor
Desi a inghitit reteaua Angst, desi a deschis in 2013 alte 38 de magazine Carrefour Express dar si noi supermarketuri vanzarile Carrefour in Romania au crescut cu doar 2% (2013 fata de 2012). Cresterea Carrefour (mai exact evitarea scaderii) se datoreaza exclusiv numarului nou de magazine deschise, lucru de altfel confirmat de prin scaderea veniturilor in primul trimestru al 2014 cu 3,7% acest lucru fiind destul de grav daca tinem cont de relansarea / cresterea cu 9,3% a consumului in Romania. Iar cum mentinerea la relanti a afacerilor Carrefour in Romania s-a datorat in special investitiei in noi centre, iar 2014 este un an caracterizat de stoparea investitiilor publice dar si private pe fondul celebrei taxei pe stalp, a cresterii accizelor si incertitudinii sistemului fiscal (si politic) viitorul comertului in hypermarketuri foarte dependent de noi investitii si achizitii nu suna bine. Carrefour se afla sub pragul de 1 miliard de euro cifra de afaceri realizata in 2008, dupa 6 ani in care a patruns in noi orase, mall-uri sau in competitia magazinelor de proximitate, ridicand numarul magazinelor Carrefour in Romania la 169. Invazia Carrefour in orase s-a facut prin Hypermarket-uri Carrefour (in orasele cu peste 100.000 de locuitori), Supermarketuri Carrefour in orasele mai mici de 100.000 de locuitori si prin Carrefour Express, magazinele de proximitate, deschise in regim franciza ce incearca sa adauge un caracter personal al unui magazin de proximitate standard.
Vezi oferta Băcănie la eMAG
Ramane de vazut cum (si daca) tiparul de business al Carrefour din Europa va fi preluat si in Romania, mai exact o prezenta mai agresiva prin preluarea si in Romania a lantului Billa respectiv un numar de magazine de tip franciza mai mare (daca in Franta au ajuns la 3900 de magazine express, in Polonia aproximativ 400 iar in Belgia, o tara mai mica decat Romania la aproape 700 de magazine).
Din punct de vedere al prezentei
Carrefour Bucuresti Pitesti – visavis de Outlet Fashion Center, Chiajna. Pana sa ajungi la acest supermarket, vei fi trecut deja (daca vi dinspre centru) de Afi cu al lui Auchan (vechiul Real), Plaza Romania, Cora Militari, Metro si Shopping Center-ul Militari unde, pe langa un Auchan suficient de mare gasesti si Decathlon, Jumbo, C&A, H&M si Jysk – mai micul concurent IKEA. Iar cum Outletul din Militari nu mai prezinta interes datorita gradului redus de ocupare, si in acelasi timp trebuind sa dai dovada de o rabdare de titan pentru a traversa podul de deasupra centurii, cei 100 de metri in care esti nevoit sa intri pe Centura Bucurestiului fara a avea parte de un semafor, acest supermarket este ca si mort. Nu ca inainte duduia, daca tineti minte la cumparaturi de 200 de RON primeai un voucher de 20 de RON de combustibil. Si asta pentru ca ai fi consumat o gramada sa ajungi pana acolo.
Carrefour Vitantis. De asemenea un supermarket fara trafic, intr-un parc comercial cu grad de ocupare redus, al carui avantaj era parcarea gratuita atunci cand doreai sa dai o raita in Autovit Vitan. Deschis la 1km distanta de fostul Real Non Stop, actual Auchan – pe o strada unde virajul la stanga chiar si cu semaforul pe verde este o adevarata loterie, centrul Vitantis a devenit o relicva. Nici chiar roata norocului unde castigi vouchere la magazinele din galeria comerciala nu atrage, nu prea ai ce sa faci cu cele 80% din premii pe care trebuie sa le ridici din Casino-ul de la etaj. Odata cu introducerea barierelor de parcare, Vitantis s-a ingropat. Singur.
Carrefour Berceni – Metalurgiei. Odata cu falimentul rasunator al Grand Arenei si acest supermarket Carrefour duce lipsa de Clienti. Fanii acestui supermarket sunt cei ce isi doresc sa mearga pe o strada cu singura banda, sa depaseasca pe interzis si sa piarda timpul intr-un magazin ce nu ofera prea multe. Insa platforma Carrefour Metalurgiei poate fi folosita cu succes drept loc de parcare si de intalnire pentru cei din zona. Dar despre scopul mentinerii acestui magazin, impresia noastra este ca vorbim de o inertie.
Carrefour Chitila. Nou deschis, zona mica iar de pe centura ai acces la alte doua Carrefour-uri apropiate la 10 minute distanta de mers cu masina (ce-i drept in conditii de strada libera).
Carrefour Baneasa. Acest supermarket, alaturi de cel de la Unirea si Grozavesti este unul care vinde sau cel putin unul care atrage flux de clienti, datorita pozitionarii intr-o zona care creste dar mai ales datorita faptului ca ofera un spatiu generos, multe magazine in galeria comerciala prezente exclusiv doar acolo, apropierii fata de IKEA si Aeroport, ultimul supermarket in drum spre munte pe DN1.
Carrefour Grozavesti. Localizat relativ aproape de centru si in inima complexului studentesc, acest supermarket Carrefour Grozavesti nu va duce niciodata lipsa de clienti. De mentionat ca aprovizioneaza si zona Basarab, Gara de Nord, Grivita si Bucurestii Noi, se ajunge destul de usor datorita legaturii de pasaje Grozavesti cu Podul Grant. Magazinul de casa al studentilor si ai celor ce locuiesc in zona Eroilor / Cotroceni, acest magazin vinde si va vinde.
Carrefour Unirea. Ideal pentru cei ce dupa o iesire in Galeria Unirea sau Centrul Vechi, la intoarcere spre casa doresc sa impuste doi iepuri si sa faca si cumparaturile saptamanale. Bine pozitionat, intr-o zona cu trafic, legat parcarea Unirea, credem ca si acest magazin isi merita banii. Si ii va merita si in continuare tinand cont ca au inceput lucrarile de renovare si reconditionare a Circului Foamei de la Unirea.
Carrefour Vulcan, in ultimul centru comercial deschis in Bucuresti, beneficiaza de furia noului mall, parerea noastra fiind ca o concluzie asupra oportunitatii si rezultatelor acestui nou supermarket pe termen mediu si lung ar trebui sa se inchege incepand cu al treilea an de functionare.
Concluzii Carrefour Online
In concluzie, prin lansarea platformei pilot de cumparaturi online Carrefour Online , Carrefour se repozitioneaza pe piata romaneasca, vor urma probabil inchideri sau relocari de magazine (cel putin in Bucuresti) pe masura ce comenzile pe internet se vor inmulti. Semnele de intrebare ridicate sunt costurile mari de transport pentru comenzi mai mici (30 de lei din 150, 20% inseamna mult peste avantajul pretului din hypermarket, avantaj ce nu tot timpul este o siguranta avand in vedere politica de preturi a Mega Image-ului din ultimii 2 ani – o decizie buna a acestora din urma dupa esecul de rezonanta al Mic.Ro).
Mentinerea unor magazine mari, ce nu vand suficient de mult incat sa fie pe plus sau mai degraba spus ce nu creaza profitul asteptat de catre actionari nu este fezabila, cel putin nu pe termen lung, iar pentru grupul francez Carrefour restructurarea si repozitionarea este ce-al de-al doilea cuvant folosit dupa buna ziua, tinand cont de iesirile de pe piete mari precum Grecia, Singapore sau Malaezia. Magazinul online Carrefour, bazat pe o retea adaptata noilor nevoi ale marilor orase (ne referim aici la magazinele de proximitate) este o solutie de viitor.
Cumpara de la Carrefour Online cu incredere
Cum se autoprezinta magazinul Carrefour Online ? Carrefour online este hipermarket-ul online care te ajuta sa ai mai mult timp liber pentru tine, familia ta si hobby-urile tale si sa-ti faci cumparaturile comod si rapid. Aglomeratia din magazin, cozile de la casele de marcat, traficul din oras fac din simpla iesire la cumparaturi o misiune complicata si obositoare. De acum, poti sa cumperi de oriunde: de acasa sau de la birou si oricand: deschis 24 de ore din 24, 7 zile din 7, intrand in lumea virtuala a cumparaturilor! In magazinul nostru virtual gasesti peste 17.000 de produse la cele mai bune preturi, insotite de toate detaliile care te intereseaza astfel incat exeperienta cumparaturilor sa fie placuta. O echipa profesionista si cu mult entuziasm te asteapta sa iti preia grijile aprovizionarii casei, ajutandu-te sa economisesti timpul fara a renunta insa la placerea de a face cumparaturi. Timpul tau e pretios pentru noi asa ca ne preocupam sa fim alaturi de tine oridecate ori ai nevoie de diverse informatii si sfaturi pe care le poti primi de la serviciul clienti dedicat.
Livrari Carrefour Online
Livrarile comenzilor Carrefour Online se efectueaza de Luni pana Sambata dupa cum urmeaza: de Luni pana Vineri in intervalele orare 14:00-22:00 iar sambata in intervalele orare 10:00-15:00. Duminica si in zilele de sarbatoare nu se fac livrari. Poti alege un interval de timp de pana la 3 zile in care sa-ti facem livrarea. Ai 3 modalitati de plata (a) cu cardul in interfata securizata (b) cash la livrarea produselor – ramburs si (c) prin ordin de plata. Toate comenzile a caror plata a fost validata intre orele 0:00 si 23:59 ale unei zile vor putea fi livrate incepand cu urmatoarea zi lucratoare.
Desi nu exista o valoare minima a cosului de produse, costul transportului comenzilor pe internet de la Carrefour Online difera in functie de valoarea comenzii, la cumparaturi online de peste 300 de lei transportul este gratuit, la cumparaturi intre 150-300 de lei costul livrarii este de 15 lei, iar la cumparaturi pana in 150 de lei veti achita 30 de lei.
Toti cei care fac cumparaturi pe Carrefour-Online.ro de minim 125 lei intr-o comanda, in perioada 02.10.2014 – 21.01.2015, au posibilitatea de a cumpara produse semnate Agatha Ruiz de la Prada cu discount de pana la 70% (“Pana la” este un termen destul de generalissim, degeaba ai 70% la prosoape daca ai nevoie de pantofiori sau ghetute pentru copil. Pentru a verifica daca reducerile sunt reale va recomandam sa comparati cu preturile Agatha Luiz de la Prada de la magazinul de incaltaminte Big Step) . Produsele le poti adauga in cos la finalizarea comenzii. Aceasta fiind o promotie de care poti beneficia atat in magazinul fizic cat si online. Iar daca va continua Carrefour cu aceasta strategie sau va plusa cu promotii si oferte exclusiv online, atunci vom auzi despre Carrefour numai de bine.
Daca doresti sa faci o comanda de pe Carrefour Online, atunci mergi catre Platforma Carrefour Online. Spor la cumparaturi!